سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هادی من

قانون ماشین زباله

      آیا شما به یک راننده بد، پیشخدمت بی‌ادب، رئیس پرخاشگر و یا کارمند بی‌توجه اجازه می‌دهید که روزتان را خراب کند؟ آدم موفق کسى است که بتواند به سرعت تمرکزش را بر روى چیزهاى مهم برگرداند.
      من این درس مهم را شانزده سال پیش هنگامى که در صندلى عقب یک تاکسى نشسته بودم یاد گرفتم.

     ماجرا از این قرار بود که تاکسى ما داشت بین دو خط و به طرز صحیحى حرکت می‌کرد که ناگهان یک ماشین سیاه رنگ به سرعت از پارک در آمد و جلوى ما سبز شد. راننده تاکسى به شدت بر روى پدال ترمز کوبید و فرمان را چرخاند تا با آن ماشین تصادف نکند.

     صداى جیغ لنت‌هاى ترمز تاکسى بلند شد و تاکسى در فقط چند سانتی‌مترى آن ماشین متوقف شد.
راننده آن ماشین سیاه رنگ با آن که مقصر بود شیشه را پائین کشید و در حالى که به شدت عصبانى بود شروع به بد و بیراه گفتن به راننده تاکسى کرد.

      راننده تاکسى فقط لبخندى زد و براى او دست تکان داد و راهش را ادامه داد. من به او گفتم: «چرا چیزى بهش نگفتی؟ داشت ما را به کشتن می‌داد!»

     و این آن چیزى است که راننده تاکسى به من جواب داد و من آن را «قانون ماشین زباله» نام نهاده‌ام:
«خیلى از مردم مثل ماشین جمع‌آورى زباله هستند. همان گونه که این ماشین‌ها زباله‌ها را از این طرف و آن طرف جمع می‌کنند آن‌ها هم خشم، عصبانیت،
کینه، عقده‌هاى جورواجور، ناکامى و رنجش را از محیط پیرامونشان در خود جمع می‌کنند. هنگامى که ماشین زباله پر شد نیاز به جایى براى خالى کردن محموله‌اش دارد. این افراد هم همین طورند و اگر به آن‌ها اجازه بدهى، بارشان را روى سر شما خالى می‌کنند. بنابراین هرگاه کسى خواست این کار را با تو بکند فقط لبخند بزن، برایش دست تکان بده، برایش آروزى موفقیت کن و بگذار بگذرد و رد شود. از این کار ضرر نخواهى کرد.»

                                                                               

        این حرف او مرا به فکر فرو برد. چند بار تا کنون اجازه داده بودم ماشین زباله بارش را روى سر من خالی کند؟ و چند بار تاکنون من هم به نوبه خود آن زباله‌ها را برداشته و روى سر مردم دیگر (در محل کار، در خانه، در خیابان) ریخته بودم؟ از آن روز بود که تصمیم گرفتم به توصیه راننده تاکسى عمل کنم.

                                                                 باور کنید که هیچ چیز در این دنیا بی‌دلیل اتفاق نمی‌افتد.

                                                          هرگز اجازه ندهید ماشین زباله بارش را روى سر شما خالی کند.


رمز موفقیت میلیونرهای خود ساخته اثر برایان تریسی

1-رویاهای بزرگ در سر بپرورانید

فقط رویاهای بزرگ می توانند روح انسانها را به حرکت در آورند(مارکوس اُرلیوس)

2-حس هدفمندی را در خود پرورش دهید

کسی که هدفی روشن داشته باشد حتی در نا هموارترین راه ها به جلو می رود.شخص بدون هدف در هموارترین راه ها هم پیشرفتی نخواهد داشت(توماس کارلاین)

3-خود را داری شغل آزاد بدانید

من بر روان و سرنوشت خود مسلط هستم(ویلیام هنلی)

4-کاری را که واقعا دوست دارید انجام دهید

وقتی کاری را انجام بدهید که واقعا آنرا دوست دارید دیگر هرگز حتی یکروز هم کار نخواهید کرد(برایان تریسی)

5- در کار خود همیشه بهترین باشید

کیفیت زندگی شما صرف نظر از اینکه در چه حوزه ای کار می کنید بستگی دارد به اینکه تا چه حد خود را متعهد می دانید که در کار خود بهترین باشید(وینس لومباردی)

6-سخت تر و بیشتر کار کنید

هرچه سخت تر کار کنم موفق تر می شوم(جیمز تربر)

7- خود را وقف یادگیری مادام العمر کنید

یادگیری مستمر حداقل شرط لازم برای کسب موفقیت در هر زمینه ای است(دنیس ویتلی)

8- اول حق و حقوق خودتان را بدهید

بخشی از کل در آمدتان به شما تعلق دارد و اگر نتوانید آنرا پس انداز و سرمایه گزاری کنید، بذر بزرگی در شما نیست(کلمنت استون)

9-همه جزئیات مربوط به کارتان را یاد بگیرید

اگر در شغلتان مهارت بالایی به دست آورید،هیچ چیز مانع در آمد بیشتر و پیشرفت سریعتر شما نخواهد شد(دان کندی)

10-خود را وقف خدمت به دیگران کنید

اگر به دیگران کمک کنید تا به آنچه می خواهند برسند،شما هم می توانید در زندگی به آنچه می خواهید برسید(زیگ زیگلار)

 

11-با خود و دیگران کاملا صادق باشید

تفکر منبع اصلی ثروت،موفقیت،پیشرفتهای مادی،کشفها  واختراعات بزرگ و همه کامیابی هاست(کلودبریستول)

12-بالاترین اولویتهایتان را تعیین و سپس با تمام قوا روی آنها تمرکز کنید

انسان غیر متمرکز در همه امورش نا پایدار است(برایان تریسی)

13-سریع العمل و قابل اعتماد باشید

کار خودتان را انجام دهید،اما نه فقط در حد وظیفه بلکه اندکی بیشتر و از روی سخاوت.همین مقدار اندک به اندازه تمام کار ارزش دارد(دین بریگز)

14-برای جهش از قله ای به قله دیگر آماده باشید

برنده شدن یک چیز گاه گاهی نیست بلکه همیشگی است(ویلس لُمباردی)

 

15-در امتحان پایداری قبول شوید

هیچ چیز نمی تواند جایگزین پایداری شود.استعداد نمی تواند:انسانهای با استعداد ناموفق فراوانند.

نبوغ نمی تواند:نابغه های ناکام تقریبا به صورت ضرب المثل در آمده اند.

تحصیلات نمی تواند:دنیا پر است از تحصیلکرده های بی حاصل.

فقط پایداری و اراده دارای قدرت لا یتناهی است

(کالوین کولیج)


چشم خود را فدای کامپیوتر نکنید

فاصله مانیتور با چشمان شما باید 50 تا 60 سانتی متر باشد.

  به نظر می رسد با فراگیرتر شدن بکارگیری کامپیوتر تعداد کسانیکه از مشکلات چشمی و بینایی رنج می برند روبه افزایش باشد.

  مهمترین علائم عبارتند از: خستگی چشم، خشکی چشم، سوزش، اشک ریزش و تاری دید. همچنین ممکن است سبب درد در گردن و شانه ها نیز بشود.

                                                

                                                                    

  انسان حروف چاپی را بهتر از حروف نمایش داده شده بر روی مانیتور می بینند. علت این امر این است که حروف چاپی کنتراست بیشتری با صفحه سفید زمینه داشته و لبه های آنها واضح تر است حال آنکه در مورد صفحه مانیتور چنین نیست و لبه ها به وضوح حروف چاپی نیستند. یکی از مهمترین دلایل خشکی و سوزش چشم هنگام کار با کامپیوتر کاهش میزان پلک زدن است . این مسأله به همراه خیره شدن به صفحه مانیتور و تمرکز بر روی موضوع کار سبب می شود تا پلک ها مدت بیشتری باز بمانند و در نتیجه اشک روی سطح چشم سریعتر تبخیر می شود. با رعایت توصیه های زیر می توان تا حد بسیار زیادی از آسیب های چشمی جلوگیری کرد:

 1- سعی کنید بطور ارادی پلک بزنید. این کار سبب می شود سطح چشم شما با اشک آغشته شده و خشک نشود. در صورتیکه مشکل شما شدید باشد می توانید از قطره های اشک مصنوعی استفاده کنید.

2- مرکز مانیتور باید حدود 10 تا 20 سانتی متر پایین تر چشمان شما باشد. این وضعیت علاوه بر اینکه باعث می شود پلک ها پایین تر قرار گیرند و سطح کمتری از چشم در معرض هوا باشد. از خستگی گردن و شانه ها نیز می کاهد. در این موارد هم باید مانیتور را در ارتفاع مناسب قرار داد و هم ارتفاع صندلی را نسبت به میزکار تنظیم کرد بطوریکه ساعد شما هنگام کار با keyboard موازی با سطح زمین باشد.

-3مانیتور خود را طوری قرار دهید که نور پنجره یا روشنایی اتاق به آن نتابد. هنگام کار با کامپیوتر سعی کنید پرده ها را بکشید و روشنایی اتاق را نیز به نصف وضعیت معمولی کاهش دهید.

4- به چشمان خود استراحت دهید. سعی کنید هر 5 تا 10 دقیقه چشم خود را از مانیتور برداشته و به مدت 5 تا 10 ثانیه به نقطه ای دور نگاه کنید. این کار سبب استراحت عضلات چشم می شود. همچنین به شما وقت می دهد پلک بزنید و سطح چشم شما مرطوب شود.

5- اگر مجبورید که متناوبا به یک صفحه نوشته و مانیتور نگاه کنید (خصوصا در مورد تایپیست ها) ممکن است چشم شما خسته شود زیرا باید تطابق خود را تغییر دهد. برای جلوگیری از این مسأله سعی کنید صفحه نوشته شده را در حداقل فاصله و هم سطح با مانیتور قرار دهید. برای اینکار می توانید از copyholder استفاده کنید.

 6-فاصله مانیتور با چشمان شما باید 50 تا 60 سانتی متر باشد.

  7-روشنایی و کنتراست مانیتور خود را تنظیم کنید. میزان روشنایی مانیتور باید با روشنایی اتاق هماهنگی داشته باشد. یک روش برای تنظیم روشنایی مانیتور این است که به یک صفحه وب با زمینه سفید (مثل این صفحه) نگاه کنید. اگر سفیدی صفحه برای شما مثل یک منبع نور است روشنایی مانیتور زیاد است و باید آن را کم کنید. در مقابل، اگر صفحه کمی خاکستری به نظر می رسد روشنایی را زیاد کنید.

8- اگر علی رغم رعایت توصیه های گفته شده باز هم دچار علائم هستید می توانید از عینک های مخصوص استفاده کنید زیرا گاهی مشکل در دید متوسط است. ما بطور معمول کمتر از دید متوسط استفاده می کنیم زیرا بیشتر اوقات یا اشیاء دور را نگاه می کنیم و یا اشیاء نزدیک. ولی مانیتور کامپیوتر دقیقا در فاصله ای از چشم قرار می گیرد که مربوط به دید متوسط است. برای دریافت عینک مناسب کامپیوتر به چشم پزشک مراجعه کنید.

9 - هنگام کار با کامپیوتر سعی کنید گردن خود را راست نگهداشته و شانه را عقب بدهید. قوز کردن هنگام کار طولانی با کامپیوتر سبب دردهای گردن و شانه ها می شود. کاملا پشت خود را به صندلی بچسبانید. همچنین ارتفاع صندلی خود را طوری تنظیم کنید که کف پاها روی زمین قرار داشته و زانوی شما در زاویه 90 درجه قرار داشته باشد. Keyboard و Mouse باید پایین تر از آرنج و نزدیک دستان شما قرار داشته باشد.

منبع : رنگین کمان